söndag 20 oktober 2013

Härliga Helg

En sån där skön kravlös höstlig helg.

Gjort massa och samtidigt ingenting om ni förstår hur jag menar.

Lördag, en fin dag där vi var både i trädgården och på Sydfart - en utedag alltså.

Nu är dom i jorden, lökarna jag fick av Mathilda som hon köpte i Holland.

Söndag, en molnig och regnig dag som lämpade sig för inomhusaktiviteter.
Startade upp dagen med ett kyrkobesök inför sonens kommande konfirmation.
Hem å lite pajbakning samt en stund med min bok innan jag gav mig av in mot stan och ett slottsbesök.
En utställning var det som lockade mig denna gång, Kunglig vintage närmare bestämt.
Om den var bra? 
Svar - JAA, kanoners.
Ett litet smakprov av alla vackra klänningar.





 
Dessa två är nog mina favvosar, den stormönstrade och den gröna.
 

 
Ja, skulle väl kunna tänka mig den här med.

 
Den här silverskapelsen bar Prinsessan Sibylla på danska Drottning Margrethes bröllop med Prins Henrik.

 
Drottningar och prinsessor vars kläder var representerade idag på utställningen.

 
Vilken skrädderikonst va.


Sen hem för en klassisk söndagsmiddag, grytstek, potatis, gräddsås, och säsongens  grönsaker följt av äppelpaj med vaniljsås.



Nu sitter vi mätta och belåtna framför burken med varsin kopp och bara njuter av det faktum att det är bokat och klart, semestern 2014.

Yehaaaaaaa.
 
Kramelikram.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar