fredag 4 oktober 2013

Inte helt otippat

Så bakades det kanelbullar även på grönalund i dag denna kanelbullens dag.
Och min vana trogen så blev det även en till deg, av matbrödstyp.

 
Och det av "jag tar vad jag haver" modell.
En skvätt råg, en skvätt manitoba, en skvätt vete och lite sesamfrön.
Blev kanongott och inte har jag nåt recept heller....
Så typiskt.
 

 
Underbart väder hela dagen så en hel del av den har tillbringats ute med hundungarna mina.

 
Fredagsmys och gomiddag.
 
Chilimarinerade räkor
Entrecote med rödvinsås och rostade rotsaker
Chokladfondant på hallonspegel
 
Får passa på att köra racet eftersom det dröjer tills vi kan ha familjemys igen då Mathilda far iväg för att utbilda sig till massör i morgon och blir borta....., för länge.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar