måndag 28 oktober 2013

Bira bira bira, bärs bärs bärs

 
Ölprovning, ölmässa, ölfest , ja man kan kalla det va man vill men ett är säkert
 Jäklar Va det var roligt.

En liten del av all öl som fanns representerad.
 
Vi hade snudd på hela systemets sortiment av öl att prova oss igenom under kvällen/natten och det gick bra kan jag rapportera, vi var så flitiga och klarade att tömma nästan alla buteljer.
Drack både goda och mindre goda öl, en sort som jag tyckte smakade mindre bra var en som jag glömt vad den heter men den smakade bacon....??!
Ett av de godare var Old Speckled Hen, vilken jag av förklarliga skäl kan rekommendera å det varmaste.

 
Käkade gjorde vi med, det fanns mycket gott bl. a pulled pork, potatissallad och

 
KORVAR

 
Mycket att prata om finns det också såklart.
Här ser det väl inte sådär överlattjo ut, men jag lovar skratten studsade mellan väggarna och det var mer än en skrattdroppe som fick torkas ur ögonvrån.

 
Ett besök hos lilla mamma hinns också med såklart och där torkas det mer sorgsna droppar ur ögonen men samtidigt med ett litet leende då jag tänker på alla fina stunder vi haft.
Men jäklar va hon skulle ha gillat ölfestivalen.

 
Så kör vi söderöver igen och vi kör mot stormen som nu i skrivande stund river och skriker utanför knutarna.
Stannade till vid ljusfabriken som ligger åtta mil hemifrån, där jag skuttade in och köpte en stor kasse stearinljus i händelse av strömavbrott.
Alltid redo.

 
Väskorna är uppackade, hundarna hämtade och stearinljusen tända, tände även det fina blomarrangemanget med ljusbehållare i som jag fick av kära maken i lördags på vår tjugoandra bröllopsdag.
Det går fort när man har roligt.
 
Nu håller jag tummen att vi ska få behålla strömmen, i alla fall så länge att jag hinner se Homeland.
 
Tjingeling och Kramelikram
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar