fredag 4 mars 2011

Jag gick in i affären för att köpa

Målarfärg att måla taket med.
Ut ur affären kommer jag med ett tak, ett klicktak.

Hoppsan, hur gick det till då?
Måste vara raderna om ett spännande innertak med mycket liv i, som fick mig att falla.

Nä, såklart inte.
Nu blir det i alla fall inget målat i helgen och när det blir klickat ja det vete hunnan.
Nackdelen med klickeriet är att man nog måste vara två när man jobbar.
Målningen kan man vara allena om (jag alltså).
Kanske att vi kan klicka lite i helgen, annars får det bli nästa.

Trädklippning och annat står på schemat, men medger tidenn så ska vi testa, ev rapport kommer.

Nu vankas det hemlagad pizza och såklart till det pizzasallad.

Bäst som jag står och skivar vitkålen till salladen får jag ett sånt himla sug efter coleslaw sallad.
Är väl inget man brukar äta till pizza, men what the heck, har så mycket vitkål så det får bli en sån också.

Rör alltså i hop en sådan också.
Varianter på coleslaw finns det nog lika många som det finns husmödrar i USA.

Detta är min variant om nån vill testa.

Alla mått är ca mått, är en höftlagare. Den egna smaken tycker jag ska avgöra.

Coleslaw

Ett halvt vitkålshuvud, strimlat.
1-2 rivna morötter
1- 2 dl creme fraiche
1-2 tsk fransk senap
1-2 msk vinäger
1-2 tsk socker
salt
svartpepper

Blanda dressingen och häll över den slakade vitkålen.

Låt gärna stå en stund innan servering, den vinner på det.

Trevlig fredagkväll kära allehopa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar