fredag 11 mars 2011

Barnlös fredag

Sonen ska på hajk och dottern, hon är i Växjö hela helgen.

Maken han sitter i bilen och väntas anlända hemmet ungefär samtidigt som jag kör sonen till scouterna.

Myset denna fredag får vi alltså sköta själva.

Ja, ja nu vet jag vad ni tänker, romantik.

Själv tänker jag på;

Räkor och rock´n roll.

Och det ska det bli också.

Bilen är lastad med allsköns läckerheter från det riktiga havet inköpta hos våra favorithandlare i Göteborg. Handlar alltid våra skaldjur där för dom har inte bara hög kvalitet på sina produkter dom är förtvivlat trevliga också, vilket såklart är en trevlig bonus.


Så massa god mat, lite vitt och bra musik på stereon står på menyn i kväll, det är romantik som heter duga det.

Mitt i allt mys så går mina tankar till alla de jordbävnings och tsunami drabbade i och runt omkring Japan. Känns overkligt, en gång till.
Har vi människor del i allt hemskt som sker?, naturkatastroferna står som spön i backen känns det som.

Ha en skön kväll nu kära allehopa, känns lite extra viktigt att ta till vara på det man har och njuta av tillvaron, livet är förgängligt.

Kramelikram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar