måndag 14 mars 2011

Big Mistake Igen

Tänk att man inte lär sig.

Måndag morgon och så fläng att jag startar dagen med att kliva upp på vågen.

Skulle jag aldrig ha gjort.

Bara att packa väskan och bränna in till simhallen, kränga på sig baddräkten och börja jobba.

Simmar inte nån kilometer men väl 750 meter i alla fall, tog en halvtimme och en rygg. Jäflars alltså en sån värk jag får, fattar inte, måste vara helt muskellös i ryggen.
Endast min tjurighet gjorde att jag fixade dom sista femtio metrarna, himmel så ont det gjorde.
Kunde inte ta mig upp ur plurret sen, utan fick stanna kvar och stretcha igång mig innan jag tog mig upp ur bassängen.
En bastusväng och sen var jag redo att tampas med livet igen.

Hem och ta ut hundarna på en 1 1/2 timmare.

Dammsugning, vedbärning, magrullning, matlagning, läxläsning, disk, tvätt och sen avsluta arbetsdagen med en powerpromewalk iklädd toningsskorna, för bättre effekt, i 45 minuter.
Var himla nära att walka upp till handlarn och köpa en röd prince, för jag är trött på att öka och öka, trots att jag rör mig mer än vanligt.
Gjorde det inte, nikotinjävulen ska inte få vinna. (men just nu så leder fettjävulen med 1-0 över mig)

Nu tänker jag ta ledigt resten av kvällen.

Och innan jag tar min kopp kvällskaffe ska jag bara gå och gömma vågäcklet på vinden.

Tjingeling so long.

En anledning att bli glad. Förra veckan var det bara knopp, det går fort nu.

1 kommentar:

  1. Ja, vågen behövs inte!!släng den åt skogen!! :-)
    Kramar Eva

    SvaraRadera