tisdag 1 mars 2011

Blomsterprakt

Var in i blomsteraffären i ett annat ärende, letade efter en speciell pelargonstickling.

Bäst jag lufsar runt där inne, tyvärr utan skygglappar, bara dyker den upp.

Hortensian.

Så himla vacker så det är inte klokt.


Brukar tyvärr inte klara dom nåt vidare.

Men jag kunde inte notstå, utan köpte henne,

Måste ju "fira" denna första vårdag också ska man unna sig nåt trevligt lite nu och då, så det så.

Nu ska jag göra allt vad jag kan för att den ska leva och det länge här hos mig.
Förhoppningsvis kan jag sedan bära ut henne på altanen.

Fast, det ska erkännas, sist jag skötte vår utehortensia....
Ja, den har inte blommat sen dess, är tre år nu till sommaren.

Så, jag kanske ska låta bli att sköta om!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. 75-årsblomma kallade Anna-Lisa denna vackra blomma! Jag fick en när jag fyllde 30 av Thomas och hon hade väldigt roligt åt det :-)Det var en blomma som tydligen var vanligt att ge äldre personer förr, därav namnet :-)

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Har jag aldrig hört :-)
    Men det förklarar onekligen en del.
    Har alltid kännt mig gammal ;-)
    Fick en gång en bukett nejlikor (avskyr nejlikor), syntes väl på mig att jag blev lite mindre glad, för vederbörande sa:
    - Tycker du inte om rosorna?
    Ja, vad säger man.
    Det är tanken som räknas.
    (Ja, det var Anna-Lisas yngste son)

    Kram

    SvaraRadera