torsdag 3 mars 2011

Ahhh

Det var riktigt skönt.
En rask och lagom lång kvällspromewalk i den stjärnklara kvällen och på fötterna satt mina toksköna toningsskor.
Lungorna fyllda med frisk luft och skinnet sådär lagom rödbitet, en skön känsla i hela kroppen infinner sig.

Hela dagen har förresten varit riktigt tokskön.
Tänk vad lite sol kan göra, allt blir så mycket lättare.

Och alla är gladare.
"Ge någon ditt leende och du får ett åter" brukar man säga.

Jag lovar i dag har man både gett och fått långt fler än ett leende.

Och som för att toppa så hittade jag mina favoritapelsiner idag - Grekiska.
Himmel vad goda dom är.
Visst Spanska, Marockanska och Israeliska är också goda.
Men
Dom kan icke mäta sig med Grekiska.
Varför det vet jag inte, dom bara är fantastiskt underbart goda.
Så, tre kilo inköptes.


Sammantaget en riktigt bra dag.
Många små vardagssaker som inte är att förakta, me like.

Nu ska här skalas och sen blir det till att krypa upp i soffan, är lite frusen efter blodgivningen tidigare i dag.
Mysbyxa på och mumsa grekiska apelsiner, inte helt fel.

Kramelikram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar