onsdag 2 mars 2011

Kaffe och Kron

Fick jag ett ohyggligt sug efter helt plötsligt.

Åhh, det skulle varit så gott, så gott.

Kaffe och krongrädde alltså om nu nån trodde nåt annat, icke kaffegök utan  kaffetår

Det var så jag en gång i tiden lärde mig att dricka kaffe hemma hos mormor och morfar.
Lite kaffe med mycket krongrädde och mycket socker - mums.

Nuförtiden dricks kaffet väldigt starkt och svart som synden.
Fast ibland, när sötsuget sliter i kroppen eller när jag inbillar mig att jag ska vara lite snäll åt magen, ja då tar jag en skvätt mjölk i.
Mellanmjölk.... Ha, ha så jäfla boring, en lagom mellanmjölkare i mellanmjölkens förlorade land.

Kron säger jag bara kron.

Och faktum är att understundom sitter det inte helt fel med en (kron) gök heller.

Så, då var det dag för en kopp java då, i kväll med en skvätt mjölk.....

Kramelikram på er kära allehopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar