fredag 18 mars 2011

Bakslag

Mindre roligt kan man säga att det var att gå ut och hämta bilen i morse. Snö, snö och lite mer snö och på det lagom blåsigt ocgh ruggigt.
Ja ja , bara att gilla läget, våren kommer nog alldeles strax.
I morgon till exempel, har beställt sol så då blir det väl så också.


Simmade med en massa "bråkiga" tanter och farbröder i morse, himmel vad dom beter sig prejar en i bassängen och plaskar på en och tror dom är helt ensamma.
Tur jag är av naturen en snäll och mild människa för hur skulle det se ut på löpet annars. Kanske nåt sånt?
"Vildsint 40 plussare löpte amok på badhus och slog värnlösa pensionister"

Hem sen via Mathildas skola där dom har bageriutbildning och en liten butik där man kan köpa supergott bröd. Eftersom jag var i krokarna så passade jag såklart på att köpa lite gott innan jag for hem.
Jäklar va jag trivs i den miljön, positivsm, färgglatt och rynkfritt. Tänk om man finge gå gymnasiet igen.....

Nu vankas det massa gott på grönalund. Blir en sån där plockafton vad gäller mat, meze, antipasto, tapas, hors d'oeuvres, starters, cold cut - kärt barn har många namn.
Skinkor, salamis, hummus, sallader, ostar, bröd, paj, grönsaker, röror, osv osv.

Ha en skön kväll och inledning på helgen kära allehopa.

Och Nanna, blev en ny sladd till kaffekokaren i dag. Vill och ska köpa en ny vad det lider. Men den jag vill och ska ha, har jag inte hittat ännu.
Har ju hålet i väggen om du minns. Där tänkte jag knö in en maskin modell större som fixar att göra kaffe både i kanna och en kopp espresso.
Och gott ska det vara också...
Söker med ljus och lykta, tips på maskin emottages tacksamt.

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar