onsdag 16 mars 2011

Hej vad det går

Åh jag bara mata på och gick så fort, i mina supersköna toningsskor, och försjunken i tankar och klurerier att jag missade avtagsvägen hem.
Men vad gör väl det, är ju nöta väg jag behöver i min jakt på forna klädstorlek.

Maken planterade en tanke hos mig häromdan och det gick jag bland mycket annat och tänkte på. Han är inte bara löpare utan även cyklist. Alltså inte en sån som jag som cyklar till affärn för att köpa glass, nej nu snackar vi racer och distanser på mååånga mil i ett helt annat tempo än mitt.
Han föreslog att jag skulle börja jonna jag med, ja kanske inte så hårt som han, utan börja lite fint och kanske inte heller med en lika proffsig cykel.
Är nu mer och mer såld på idén, kanske lite beroende på att jag tog mig en tur på motionscykeln här hemma idag.
Tråkigt....
Inomhus och inget att titta på, ingen frisk luft, inget för själen what so ever.

Mr Scott kanske snart får sig en Mrs Scott

Är en sån som vill vara ute.
Promenerar bra mycket (eller woggar) hellre flera km extra bara jag får vara ute. Är nog därför jag ballar ur och inte trivts dom gångerna jag varit medlem på gym.
Nu har jag iofs ett simkort, men det är inte personligt och gäller länge också får man (jag alltså) ju tvinga sig att vara inne och motionera vissa årstider.

Och det som gör alla rökslutarvåndor och viktökningar värt är när sonen kommer fram kramar sin gamla mamma och säger.
- Jag tycker det är jättebra mamma, att du inte röker längre.

Himmel vad jag älskar den gossen.


Ja hela min familj som är så goa och stöttar, hjälper och står ut med mig när jag piper och gnäller om så världsliga ting som några kilo upp.

Alltså, ett helt land lider och dess folk lider alla helvetes kval och får stå ut med umbäranden vi inte ens kan föreställa oss.
Skämmas ska jag.

Nu lite soffsoftning på schemat.
Tjingeling och kramelikram på er alla.

Våren kommer allt närmre dag för dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar