tisdag 19 april 2011

Duktig

Det är vad jag känner mig i dag.

Och varför det då, kan man kanske undra.
För inte ska man springa omkring och tycka att man är nåt och framförallt inte duktig.... Eller?

Men, nu tycker jag det och är nöjd med en bra och produktiv dag som framförallt har varit smärtfri och det är nåt som gör mig duktigt glad.
Lite stel och öm bara, men vad är väl det mot smärta - jo som en piss i Mississippi som man populärt brukar uttrycka det.

Har fortsatt med gräveriet. Är nu i gång med utgrävningarna runt växthuset igen. Där det en gång stod höga buskar och en förbannad nmassa kirskål, ska det om en inte alltför avlägsen framtid (i morgon) ner en krusbärsbuske och by om by kommer jag nog på nåt mer som jag kan gräva ner om jag känner mig själv rätt.
Olala, så mycket ogräs och rötter.

Tar tid och rackarns vad rötterna sitter.

Nu äntligen börjar det likna nåt, Snart så.

Invigde min nya cykel idag med att ta den in på stan istället för bilen när jag skulle handla. Nu får man inte med sig så mycket på en hoj, men vaddå, får väl cykla flera gånger istället.
Är inte så långt så det funkar fint, skulle tippa på en 5-6 km, tar i alla fall 20 minuter i moderat tempo. Passade också på att ta mig en "mätrunda" till vårt tipspromenadställe, vi har snackat om att det borde gå på ett ut tidsmässigt om man tar cykeln istället för bilen dit. Och, nja, kanske inte riktigt men nästan. Tar 20 minuter det också mot en kvart i bilen så egentligen skulle man kunna..., fast det såklart då kanske inte doggsen orkar runt femkilometersslingan.

Motion och ingen miljöpåverkan = kanon.

Trillat och stekt ett stort gäng köttbullebollar att ha till påsk har också blivit gjort och håll i dig syrran, hade i egenhändigt gjort skorpmjöl i smeten ...
Ja, varsågod, du får skratta åt mig.
Men jag kan bara inte slänga nåt som funkar, alltså blir gammalt bröd torkat och sen mixat till rivebröd.
Jamen hallå, det är inte alltid jag, vare sig, har tid eller lust att mata fåglarna ju.

Nu gör vi kväller på grönalund så det blir over and out & kramelikram från en duktig en till alla andra duktiga, för det är vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar