onsdag 27 april 2011

Ett Tips

Kanske inte så där nytt och hett, men ändå.

Testade förra året när jag på allvar drog igång min tomatodling i växthuset. Det visade sig vara kanonbra på alla sätt och vis, tog inte mycket plats, vare sig i växthuset eller sedan under vinterförvaringen, lätta att rengöra och kanonbilliga i inköp.
Skaffade 8 stycken förra året och var så nöjd att jag for i väg och skaffade tio nya till denna säsong.
Nu har jag nog så jag reder mig inför omplanteringen av tomater, paprika och chili.

Och det jag är så nöjd med, det är plasthinkar (som använts till snittblommor) inköpta hos blomsterlandet för det facila priset av fem kronor stycket. Bara att göra hål i bottnen och plantera.
Så är man inte ute efter utseende utan funktion på sitt odlingskärl rekommenderar jag detta spann.
Perfekt alltså.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar