onsdag 20 april 2011

Kuttrasju

Blev inget trädgårdsarbete i dag.

Blev en dejt istället.


En snygg tik från Blekinge kom, efter ett arla telefonsamtal, till grönalund för ett "skott i pälsen".

Nu håller vi tummarna att det blir små söta gårdisvalpar strax efter midsommar. Hon kommer dock tillbaka på fredag för en ny dejt så vi är mer på den säkra sidan.


Och nu trajjar Texas, och för den delen även Tyson, runt runt och piper och undrar vad den snygga smulan tog vägen........

En sjåig men bra dag, solen har väl inte toklyst direkt men det har ändå varit riktigt behagligt.

Har inte varit lika miljöduktig i dag då jag var tvungen att ta bilen in på stan och handla lite tyngre saker, samt en tur in på systemet för att hämta en låda öl jag hade beställt. Nu kan den riktiga grillsäsongen dra igång när jag har mina favvopilsner.


Tänk, det är det som gör att jag gillar alkoholmonopolet, för vilken service och ett sånt utbud vi har, borgar  för kvalitet och inte bara kvantitet och det tycker jag om.

Dymmelonsdan schvishade förbi bara så fort, i morgon hoppas jag kunna få lite tid i min trädgård.
Längtar efter lite jord under naglarna och lera på knäna, nice.

Tjingeling på er alla goa och glada.

1 kommentar: