tisdag 26 april 2011

Den ene i Stockholm

Den andre i Karlskrona och den tredje i Göteborg av familjemedlemmarna. Endast pojkarna och jag hemma och det är så sjukt tråkigt.
Himmel, är det så det kommer att kännas när dom flyttat hemifrån?

Har inte riktigt fattat att dom börjar växa upp mina barn och att dom mer och mer kommer att lämna mig och hemmets trygga vrå.

Kolla vad jag hittade i dag, nu kommer dom snart Liljekonvaljerna.

Fast, egentligen är det inte så tråkigt om jag tänker efter.
Vi har haft en bra dag så här långt. Promenerat, jobbat i trädgården och i växthuset, inte behövt laga mat (koka ägg räknas inte), läsa och dricka kaffe sittandes i våra nya sköna vilstolar på altan i solskenet och en massa annat pyssel.
Så inte är det så pjåkigt att vara helt allena emellanåt.

Vila en stund i solen, mmmm.
Och vakta gården åt Matte så att inga inkräktare tar sig in, det är pojkarna världsbäst på.

Nu ska vi dock, om en timme drygt, hoppa i walkingskorna och ta oss en tur och möta upp W som kommer hem, tack och lov.
Man får vänja sig långsamt tror jag och en dag är väl vad jag tyar ungefär.

Ha en underbart skön kväll kära allehopa, tjingeling so long.

Åsså hittade jag en stol på en second hand butik i dag, blev bra jämte mina odlingsbäddar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar