måndag 11 april 2011

En mysig söndagskväll

I goda och glada vänners lag, där vi åt, drack och besjöng Mathilda blev det i går.


Kakor modell kladd, det är smaskens det.
Ja veckan kunde inte ha slutat bättre och inledningen på den nya går inte av för hackor den heller.

Snacka om skönt väder. För även om det inledningsvis var lite molnigt och faktiskt så kom det några regnstänk också. Men vad gjorde väl det när dan artade sig så....


Vaskat ner altanen. Min kompis högtryckis har fått jobba ordentligt i dag (och jag med). Rackarns vad algerna sitter, skrubbat, sprutat, skrubbat och sprutat. Har inte riktigt fått bort allt, men det är avsevärt mycket bättre i alla fall. Nu står möblerna på tur, sen kan det fikas ute.


Utvecklingssamtal hos Mathilda, jo jag fick följa med. Förmodligen för sista gången. Cyklade in i den ljkumma förkvällen och åhh vad det är skönt, borde cykla mer.
Och det ska jag också. Lovar här och nu att vara lite mindre lat och cykla oftare och köra mindre bil. Det är ju en riktigt klassisk "vinn-vinn situation", jag får bättre flås och lite extra motion, miljön skonas lite grann och som grädde på moset spar vi några spänn också. Bra.


En kvällspromenad på det och nu nyss duschad så börjar den där behagliga måndagströttheten sprida sig i kroppen.  Dags för en kopp och lite slappning innan det är dags att vila ögat.

Ha en skön vecka kära allehopa, glöm inte att njuta. Här och nu, det går så fort så fort......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar