fredag 15 april 2011

Prillig

Blir alldeles till mig av glädje sådana här dagar. Det kliar i fingrarna och jag bara måste få börja "vårröja". Eftersom det larmas om ännu bättre väder i helgen så fann jag det för gott att kasta mig ut i affärerna i dag och bära hem det som behövs till helgens pyssel.


Har nu skaffat hem jord, gödsel, ogräsredskap, ny räfsa, några nya fräscha pallkragar och lite annat smått och gott.
Bara att dra järnet i morgon alltså.

Städat, nästan, klart på altanen har jag också gjort. Så i morgon kan vi inte bara fika därute, vi kan också grilla, för nu är den framplockad, grillen. Hade tänkt göra det redan i kväll men tiden sprang i från oss så vi tar det morgon istället. Eller som han sa lotto Åke du har ju hela helgen på dig......


Kvällens outfit, trots att det är varmt och skönt. Men det vet ju alla att man blir lite kulen om aftonen efter en utedag.
Snyggaste sockarna, som kom i ett kuvert i dag.


Kicki, en gammal kompis har stickat dom, visst är dom snygga?

Ha en superduper skön helg nu kära allehopa, för det tänker jag ha. Och må solen lysa över er alla.
Kramelikram

Under altanstädningens gång så kom maken och bjöd på en fredagsöl, satt inte helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar