torsdag 28 april 2011

Ibland går jag på auktion

Som vanligt folk, kollar föremålen sådär lagom och ropar lite lagom entusiastiskt men loosar budgivningen eftersom"det blev på tok för dyrt", kan ev komma hem med nån mindre toltalt onödig pryl.
Eller med sex stycken vadmalslakan.......som visade sig komma väl till pass som möbelskydd när vi målade taket.

Andra gånger går jag för att jag verkligen vill ha nåt, men då är det för dyrt och exklusivt för min kassa, har alltså inte en suck att hänga med i buderiet.

Också finns det gånger som i dag.
Ungefär som vid "vinstvarjegångståndet" på Liseberg.

Vinner vartenda bud jag är med på och alla var inte riktigt genomtänkta för den delen.
Det blir som nån sorts eufori och jag bara hör mig själv buda och buda och buda och, slutligen YES - Jag vann.

For in med intentionen att buda hem en cykel, då vi pratat om att vi kunde behöva en spare här hemma samt kanske ta nån hoj till Gbg så vi kan jonna runt när vi är där.
Vi har en varsin cykel allaredan också köpte maken och jag en ny en, på en annan auktion härförleden, sen har Micke även en gammal militärare på lager.
Så summa summarum hade vi alltså två "extra" som kunde gå som spare eller flytta till Gbg.

Nu har vi inte längre bara två extra.

Alltså, värsta fynden idag.
Jag ropade in följande:
  • En grön gammal damcykel, inget rostig men sknar plinga.
  • En inte lika gammal röd damcykel som har allt, tom lås och nyckel.
  • En gammal racer av herrmodell, riktigt gammal och riktigt cool.
  • En konfektskål i pressat glas.
  • Ett kakfat också i pressat glas (är en sucker på pressat glas, ser jag sån måste jag köpa)
  • En förpackning rostfria bestick (12 delars)
  • En till förpackning bestick (24 delars), det ena paketet till Gbg och det andra till Mathilda.
  • En ohyggligt ful handmålad glasflaska, som dock dottern tyckte var kalassnygg.
  • Ett trädgårdsbord, som är i ett skriande behov av skrapning och lite färg, men det var fint och till det ..
  • En soffa, som också behöver sig en omgång. Men jag gillade dom, sådär klassiska, skulle göra sig i en syrenberså och där skulle man sitta och ljuga och sippa på en cognac/eau de vie drink i skymningen.

Rackarns också.
Nu småste jag plantera en massa mer syrener för dom vi har räcker aldrig till en berså.


Det var välan ingen dålig auktionsutdelning va!?

Och inte minsta lilla bricka med hem....

Tjingeling och kramelikram på er kära allehopa.

2 kommentarer:

  1. Vilka fynd! Här har du en till som gillar pressat glas!!! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Cykelhandlare Karlsson månntro???

    SvaraRadera