söndag 17 april 2011

Försommarvärme

Söndag med försommartemperaturer, jo man tackar.

Vaknar vid åtta, drar upp rullgardinen och möts av strålande sol och molnfri himmel. Temperaturen låg och har legat runt 18 gradet hela dagen.
Inte konstigt att man blir glad.

Lite frukost och sen drog vi, maken och jag för barnen ville inte, ut på en skön tips och bingopromenad med hundarna.

Så här vackert var det i morse

Oj så skönt tycker doggsen och måste rulla sig i nåt lite halväckligt, gammalt illaluktande foder.

Mitt grävprojekt skulle sedan dras igång.
Har som ambition att fixa lite odlingar bredvid växthuset där det förr var rabatter men nu ska det bli grönsaks/bär odling.
Ska odla en hel del i pallkrage för enkelhetens skull och en del på friland.
Innan jag är i gång krävs dock en del grävande, vilket då skulle ske i dag.

Nu vred jag till mig i ryggen och fick ohyggligt ont så jag kunde inte gräva men då kom maken till undsättning och grävde ut det värsta.
Håller nu tummarna att ryggen ska bli bättre så jag kan dra igång igen. Är livrädd att det är ett "skott" på gång. Har lite problem med ryggen och varje gång jag får det minsta lilla ont så blir jag kanonskraj.
Tänker dock positivt och räknar med att vara på´t igen om inte i morgon så dagen därpå.


Trots ryggen så har det varit en kanondag, började söndagen med en prommis och avslutade med en också. Så fantastiskt skönt att promenera i den ljumma vårkvällen, det blev inte direkt nån powerdito men vad gör väl det.
All rörelse är bra rörelse.

Kortvecka nu, Micke är på väg till Gbg och sen Rotterdam innan han kommer hem om torsdag. Påsklov och blåkulla...

Tjingeling och kramelikram kära allehopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar