måndag 25 april 2011

Påsken 2011

Eller, andra prioriteringar.
Eller, vart hunnan tog alla dagar vägen...?

Inne har vi i princip bara varit för att gå på toa och för att vila ögat.

En underbar helg, trots att den blev något annorlunda. Inga dalingar kom och inte farfar heller som tyvärr hamnade på sjukhus med rosfeber, men han är nu tack och lov på G igen.

Vädret har inbjudit till uteaktiviteter från bittida till sent. Och såklart nappade vi på det och har som sagt tillbringat en stor del av helgen ute, alltså inget stugsittande och bloggande bland annat.

Men, det har inte känts betungande på något vis.....

Lite av vår helg i bilder.

Påskmiddag blev det, tillsammans med Olsens.

Årets första Campari njöt vi i påsk.

Två paket kaffe, vinsten på påskdagens tips & bingo promenad.

Åsså grillade vi lite.

 
Fatta så himla mycket sten det finns i Småland. Har sagt det förut men jag säger det igen. Jag förstår Karl-Oskar och Kristina, skulle också ha utvandrat om jag var nödd och tvungen att leva på vad jorden gav.
 
Så gott som all sten borta nu.


Och då åker vi till en stenkross och skaffar mer... Hmm

Fast denna gången är den mer finkornig och ala model dekoration.
Ja och så råkade vi bli med nya vilstolar och det av den gamla klassiska modellen Baden Baden.

Planterat och placerat några av mina tomatplantor i växthuset. Rekordtidigt, det är ju trots allt bara slutet på april och jag har ingen värme därinne...... Spännande.


Och en liten grill till hann vi med innan Micke for till Gbg för ny jobbvecka.

Full tank och ett halvt paket röka, som bröderna Elwood sa.

Nu är man fulltankad med energi och det är bara att dra järnet in i nästa vecka.

Kramelikram på er kära allehopa och ha det bäst. Njut av varje ögonblick, i dag är i dag.

1 kommentar:

  1. kram till er alla på grönalund och tack för de fina tårtredskapen jag fick. love you

    SvaraRadera