onsdag 13 oktober 2010

Blodgivning och träning

Av det blev det intet i dag. Förkylningen satte käppar i hjulet för båda sakerna.
Halsen kliar, näsan rinner och något höjd kroppstemperatur. Men det är inget att hänga läpp för, vet ju att det går över snart.

Ska försöka påskynda bättringsprocessen med ett hett bad, ett par panodil och sen dricka honungste med en filt över kroppen.
För till i morgon har jag beställt en frisk kropp och räknar kallt med att vara bra mycket piggare.

Drömde så konstigt i natt. Vaknade och hade ett namn i huvudet Levon Helm, fattade inte varför sådär direkt. Efter ett tag kom jag så på drömmen. Var på konsert med The Band, där Helm var trummis och även sjöng en av bandets bästa låtar  Night They Drove Old Dixie Down.
Sjöng, diggade och hade en toppenkonsert där även andra artister, som Springsteen, Dylan och Elvis, dök upp på scenen.
Mycket konstig dröm bandet finns inte ens längre och Elvis har varit död i 33år.

Kanske en feberdröm, vad vet jag.
Kanske ett omen. Kommer att gå på en superkonsert snart.
Hoppas på det senare.

Glad är jag för att gruvarbetarna i Chile nu äntligen kommer upp.
Oj, vilka glädjescener som utspelades. Den lille gossen som stod där och väntade, började gråta och fick så äntligen krama sin far (?).
Då grät jag med.

Nä, nu hög tid för badet.

Hörs om tekniken står mig bi från The swinging London.

Ha det gott kära allehopa och glöm inte att njuta av den vackra hösten, går så fort, swisch så är det vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar