tisdag 12 oktober 2010

Mina lökar

Har jag äntligen fått i jorden
Krokus, tulpan och påskliljor är spridda över tomten. Sätter lite här och där, lite sådär vilt liksom. Har en massa krokus under äppelträden och det är så vackert när dom blommar, då är det vår.

Man måste ju tänka framåt. Och nu är det påfyllt med lök så nu kan jag stänga trädgården och låta den gå i vila till nästa säsong.

Andra lökar så. Nu är det den "rosa månaden" och jag köpte mig en så fin diskborste (ja, även disktrasor) där en del av slantarna tillfaller bröstcancerforskningen.
Bra tycker jag, nu kommer dessutom diskningen att kännas lite roligare.

Förkylningsstatus - Lätt feber och frusen, panodil och honung på menyn + dubbla flecekoftor på.

Ja också hejjar vi på Sverige i kväll då i landskampen mot Holland. (Har spelat 1-1, fegt va?)

Over and out för nu. Och du köp dig nu en rosa diskborste och glöm inte att hosta i armvecket.

Kramelikram

1 kommentar: