måndag 25 oktober 2010

Grått

Är färgen för dagen.

Har nu målat väggarna två gånger med ovannämnda kulör.

William ville först ha svart, men det lyckades jag prata bort. Också möttes vi halvvägs och det blev alltså grått på hans väggar.
Nu efter två stryk måste jag säga att det blev riktigt snyggt, bättre än jag väntat mig.

Nu är det listerna som står på tur och ska målas.
Är en svår tidsoptimist och trodde jag skulle ha hunnit med det också i dag. Men så blev det inte. Ja, fyra stycken han jag stryka ett lager färg på innan dagen och ljuset tog slut.

Hade lite oflyt mitt i allt målande då arbetslampan packade ihop på slutet. Nu var tack och lov väggarna klara, man får vara glad för det lilla.
Men mina lister låg uppradade och väntade på att målas och inge ljus hade jag.

Det är då och endast då som Mathildas ögonsjukdom inte bara är av ondo.
Lufsade iväg och hämtade hennes starka lampa och lånade den när jag så strök det sista för dagen.

Nu har jag precis hämtat hem William från scouterna och förklarar dagen så avslutat.
Måste erkänna att jag är lite mör efter att ha stått ganska många timmar i en något knepig arbetsställning. Men lite kaffe så är man på topp igen.
Ska nu vila armen, sörpla lite java och ladda för mer målning och kanske lite listuppsättning i morgon.

Hej so long och hugelihug.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar