onsdag 27 oktober 2010

Irriterad

Kom nyss hem från "det stora varuhuset" dit jag for för att köpa ett nytt skrivbord till sonen och humöret kunde vara bättre.

Var inte så sugen att handla där från början, men jag måste medge att det finns mycket att välja på till en billig penning. Kvaliten, ja det kan diskuteras.
Men som barn/ungdomsmöbler tyckte jag det kunde vara ok, det slits ju snabbt och ska inte vara för evigt.

Nåväl, hittar ett bra hörnskrivbord med hurtsar och rubbet som skulle bli kanon på Williams rum.
Nu är inte mitt ögonmått det bästa, men jag körde ju Ådi i dag så transporten hem av möbeln räknade jag kallt med skulle gå galant.

Just för att jag hade tänkt handla lite större gods denna vecka så bytte vi bilar. Micke tog tuttan (peugueot med dragkrok) och jag tog alltså Audin (skåp).

Betald och klar traskar jag ut med mina kartonger och börjar lasta in. Nämen, vadnudå......
Den stora platta får jag inte in. Trixar, baxar och svär, men det går inte.
Kapitulerar och trixar ut den ur bilen. Packar upp den på vagnen och går in igen med kosan styrd mot information/kundtjänst.

- Hej, köpte nyss ett skrivbord av er, men nu får jag inte in det i bilen. Kan jag få storera det här till på fredag morgon då jag har bil med krok hemma och kan hämta det?

Människan bakom disken tittar lite sådär tröttnonchalant på mig och svarar.

- Vi kan av utrymmesskäl endast förvara varor ett dygn, så tyvärr.

- Jamen,fortsätter jag. Klockan är nu fem i åtta och ni stänger åtta. Om jag kommer fem i 8 i morgon kväll eller direkt när ni öppnar kl 11 på fredag kan väl inte göra så stor skillnad. Ni har ju stängt däremellan?

Tösen, svarar fortfarande nekande på min fråga/vädjan.

- Regler är regler, så tyvärr nej.

- Jaha. Då får du köpa tillbaka skivan då.

Och så blev det. Sålde tillbaka den och humöret låg nu i skorna. Tror nästan jag morrade lite oxå, grrr.

Serviceminded, det fanns inte på kartan.

Men det som grämer mig mest just nu är att jag måste tillbaka och köpa skivjäkeln, har alla tillbehör hemma och det är ett bra skrivbord som passar perfa på Williams rum.

Fast kanske inte.... Äh, jag får se, ska sova på saken.

Men det hindrar mig inte att tycka att i dag var IKEA en jävla skitaffär.


 Något trevligare:

Vår pumpa som William och jag gjorde i går kväll blev kanonsnygg och lyser upp så fint på entretrappan där ute. Eller hur?



Tjingeling från en småtjurig Sussie som är gladare i morgon.

1 kommentar:

  1. ja jösses hjärtat, jag förstår dig fullt ut. Jag hämtar skivan imorgon, no sweat.

    SvaraRadera