torsdag 7 oktober 2010

Jag hade hoppats på

Bob Dylan, men årets nobelpristagare i litteratur blev Mario Vargas Llosa. Ytterligare en författare i raden av pristagare som jag inte känner till.

Har inte läst så mycket som en rad av honom. Det sägs att han skriver för folket, men jag vete hunnan jag. Tror allt att det är lite mer åt finkulturhållet att känna till och att ha läst honom.

Kanske att det blir ett försök att läsa något, Bockfesten ska tydligen vara bra att starta med enligt de initierade.
Och Dylan, ja han lär man väl få vänta förgäves på att han ska få priset. Men i mitt tycke är han en mycket värdig pristagare, för sådana texter som han skriver det är det få som kan.

För övrigt har det varit en ful dag rent vädermässigt, småkallt och tjurigt. Doggsen fick jag tvinga med mig ut i snålblåst och regn. Tyson kan man lura med sig ut, men Texas, nope.

När jag väl fått ner och ut honom, vilket tog sin lilla stund, så sticker han in och gömmer sig under bilen.

Jaha, sån dag i dag.

Lock och pock för att få fram honom. Jag försöker ta tag i honom, han kryper längre och längre in. Når honom inte längre. Pockande övergår i kommandon och rösten blir fulare och fulare.

En bra stund senare har jag så äntligen fått ut honom och förklarat att " a dog´s gotta do what a dog´s gotta do" oavsett väder.

Men han hajar inget för ögonen säger:
Matte jag vill verkligen inte vara ute i blåst och regn, jag lovar, jag kan hålla mig. Lääänge.

Vi kom iväg till slut.

Gick i väg och lekte med deras kompis Peggy och då blev dagen genast lite bättre, trots regnet.

Ruggigt var det att löpa också, men eftersom jag inte bara fått skor av kära maken utan även bra funktionskläder så frös jag inte ett dugg. Nu blir man ju varm efter ett tag ändå, oavsett kläder. Men dessa andas och man blir inte kall när man svettas.

Trött som ett gammalt bergatroll är jag fortfarande så det gick sådär. Men som vanligt, belöningen kommer efteråt. Nyduschad och varm är man rätt tillfreds och nöjd, trots att det är lite motigt under tiden man håller på.

Nu kvällar vi på grönalund, ska ta en kopp java och titta på Halv åtta hos mig sen väntas kära maken hem vid 9-10 snåret nångång.

I morgon är det fredag, toodelooo.

Ha en skön kväll kära allehopa, hörs.

2 kommentarer:

  1. Hemma i Dalarna tittar vi också på halv åtta hos mig,varje dag.Men vi väntar på ditt inträde i tvrutan! KOM IGEN NU DÅ !!!!!

    SvaraRadera
  2. Ok, nästa gång ska jag anmäla oss.

    Puss och Kram

    SvaraRadera