fredag 8 oktober 2010

Mmm

Muffins, med äpplen i.

Lovade mig själv att inte skala så mycket som ett äpple till för en tid sen. Ljug, ljug. Har i dag skalat en förfärlig massa äpplen igen och gjort massa mumsiga äppelmuffins.

24 muffins och två äppelkakor blev dagens skörd. Kan liksom inte hia mig när jag kommer i gång.
Precis som Alfons säger jag ska bara också blir det mer och mer och mer att styra med.
Under tiden dom gräddas kan jag röra i hop det och under tiden den jäser kan jag göra det osv osv. Sen är man fast i köket ett bra tag.

Sonen kom hem med lätt feber, snuvig näsa och hosta. Han ska nu bäddas ned och kureras med hjälp av bla mammas hemkokta varma äppeldricka med lite honung i. Det är mumma för en lite snuvig gosse det.

2 kommentarer:

  1. Mums! Jag tror jag kommer på besök :-)
    Trevlig helg och hälsa familjen!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Ni är alltid välkomna Eva. Önskar er också en riktigt trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera