söndag 10 oktober 2010

10 10 10

Speciell dag!!!

Kanske. Men alla dagar är speciella på sitt sätt.

Vår söndag har innehållit lite av varje, bla följande.

Tips och

Bingopromenad i ett strålande höstväder.

Vann gjorde vi också. Två sverigelotter (som var nitar)och en bingolott (vet ej ännu om det är vinst eller ej).

Farfar kom med massa finfin svamp, rödgul trumpetsvamp, torkad och klar. Lyx.

Fick också en massa roliga och intressanta böcker av honom. Han är så snäll farfar, vet att jag älskar sådana och hade sparat undan dom åt mig när han rensade i sina hyllor. Nu har jag att göra hela långa hösten och vintern.

Torkat tvätt ute i dag också.

Nu har både Micke och farfar åkt och vi andra städslar oss inför veckan som kommer.

Och nu kom visst lilla Lisa, måste ila.
Oj, ännu mera svamp får vi. Trattkantareller.
Jamen, hur bra kan man ha det, sitta hemma på kammarn och håva in skogens goda.

Har sagt det förr tror jag.
Jag är en rik människa.

Kramelilkram.

2 kommentarer:

  1. AVUNDSJUK,JAG ÄR SÅ AVUNDSJUK..... (Själv äger jag bara svamp som inte får förtäras)

    SvaraRadera
  2. Lilla gumman, inte behöver du vara avis. Klart du ska få. Allt mitt är ditt (nej,det menar jag inte, men det låter såå ädelt).
    Ska jag ta med eller!?
    Kanske åker dit för införsel.
    Nä, ni kan väl komma hit sen vetja.
    Puss och Kram

    SvaraRadera