tisdag 5 oktober 2010

Gäspig dag


O,j o,j oj vilken trött dag. Hela familjen är lika trötta, måste vara nåt luftburet. Vi gäspar och suckar i kapp, får bli en tidig kväll för oss alla minsann.

Och på jobbet har det också varit bra.
Solen har värmt oss och de starka vindarna viskade ett namn - George Formby, när jag klängde i fönstren och putsade, så nu kan vi se den vackra klarblå hösthimmlen även från köket.


Så blev det dags för middag och i dag blev det "fiskwallenbergare" med potatismos och gröna ärtor.

Fiskbergare

400 g torsk eller sej
2 äggulor
1/2 gul lök
1-2 dl grädde
salt, peppar (citronpeppar)
ev lite ströbröd om smeten blir lös

Mixa löken, blanda ner fisken och kör en liten stund. Tillsätt gulor och grädde, kör nåt varv till. Krydda. Gör ett stekprov och korrigera så du får perfekt kryddning. Är smeten lös så strö i lite rivebröd.

Forma biffar som du vänder i ströbröd. Stek i smör.
Servera antingen som Wallenbergare, med mos och ärtor, eller med en kall ört/romsås och kokt potatis. Gott vilket som.



Elisabet Höglund kolumnist på aftonbladet står inte högt i kurs hos mig i dag. Varför? Jo därför. Kunde heller inte hålla mig så jag var tvungen att skriva en kommentar. Willemo var namnet.

Och apropå saker att tycka mindre bra om.
Sicka tomtar va, dom där SD människorna. Lämna kyrkan i protest mot det prästen predikade. Barnsligt och omoget är bara förnamnet.

Nu fick jag huvudvärk också...........

Kramelikram från trötters syrra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar