onsdag 6 oktober 2010

"Socker, grädde, nötter

Och mandelspån och till sist men inte minst en liten ros av marsipan."

Så ungefär började signaturmelodin till mitt favoritbarnprogram "Tårtan" som jag tittade på som liten (början av 70-talet), genialisk i all sin enkelhet. Skapare var De Geer och Alexandersson.

Och tårta har vi mumsat på i kväll också. Var hos lille Erik, som fyller tonåring och fick smaskigt fika.

Jag som lider av beslutsångest hade två att välja på. Att ta en bit av vardera var inte att tänka på, för så långt orkar jag inte springa som det skulle kräva.

Nej, en bit blev det och det blev den chokladiga.

Mmm, ljuvligt god och precis lagomt långt behöver jag lufsa för att bli av med den. Najs.

Inkomster och utgifter. Jamen.

Gräddiga kramar från en mätt och glad människa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar