måndag 18 oktober 2010

Payback time

Efter helgens utsvävningar var det dags för lite "svettaktiviteter".

Knöt så på mig dojjorna och begav mig upp på spåret. Trodde det skulle vara trögt idag, men se det var det inte. Om jag säger att det gick som en dans så ljuger jag, men det gick förvånansvärt bra.
Kanske börjar få nån form av grundkondis i alla fall.


Trädgårdens sista ros
 Humöret var på topp, solen sken, löven dinglade ner framför mig och bra musik strömmade ur lurarna. Så den sista biten på runda två, men vad nu......
Shit, ja just det skit, hundskit. Halkade till och fick mina nya fina skor fulla av kack.
Jäklar vad humöret sjönk, ord som bara är lämpade att säga i skogen flög i långa haranger ur munnen på mig.

Hade den förbannade hundägaren kommit då, ja, då vet jag inte hur det slutat.
Blir tokarg på alla som inte plockar upp efter sina hundar. Tänk själv, en stor hög mitt på slingan, det går inte att missa, det ser man och tar upp.

Hem och tvätta skor och passade sen på att räfsa lite löv när jag hade ångan uppe och var på hugget.
Så, inget ont som inte har nåt gott med sig kanske. Nu är det lite mindre löv på gården.

Micke for tidigt i morse till Gbg, så hos oss är vardagen i full gång igen.

Våra kära dalingar däremot, dom fastnade på Gatwick. Blev kvar ett dygn extra pga tekniskt fel på planet. Skulle tro att dom nu, i skrivandes stund, är precis hemkomna.

Idag är det internationella klimakteriedagen, om nu nån missat det. Finns dagar för allt. Tror jag gillar kanelbullens dag bättre.

Over and out för nu. Ha en skön höstvecka kära allehopa. Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar