onsdag 9 september 2009

Har vi blivit dumma

eller lata eller vad? Det är i alla fall något mycket basic som saknas hos många idag. Som sunt förnuft, eget ansvar, förmågan att behandla andra som man själv vill bli behandlad osv.

Lyssnar på radio när jag är ute och går. Idag var det ett fruntimmer som pratade massa strunt tycker jag, hon ifrånsade sig i princip allt ansvar för sig och sin familj. Skolan skulle uppfostra barnen tyckte hon bl.a. Men då går jag igång, va fan, man kan väl inte släppa allt bara för att barnen går i skolan. Det måste väl ändå vara förälderns skyldighet och faktiskt förmån att få lära sitt barn grundläggande saker som, rätt/fel, allas lika värde osv osv,eller!!! Sen att det finns avarter som struntar i allt, det är en annan femma. Men vad jag retar mig på är att ansvarsbördan alltid skall läggas på någon annan, som i det här fallet skolan.



Sen funderade jag vidare på ungefär samma tema. Coaching, Varför vill vi bli coachade i allt. Har vi tappat den egna förmågan i så himla mycket att det behövs så mycket coaching? Systrarna Kallur behöver coaching, Bolt och Zlatan likaså. Men vi andra behöver vi,nja.

Några coachar att välja bland.


  • Jobbcoach

  • Livscoach

  • Mental coach

  • Andlig coach

  • Personlig coach

  • Föräldracoach

Nä ,nu tyar jag inte mer, blir trött på bara tanken. Min paroll blir VVC (våga vägra coaching).


Efter alla dessa tankar var jag tvungen att jobba lite fysiskt, så jag tog fram min kompis Klippo och drog av gräsmattan en vända. Sista gången för i år,kanske!!






Alla dagars bästa: Mathilda och William,underbara ungar,älskar er så mycket.

1 kommentar:

  1. alla dagars näst bästa, DALARNA...??? puss puss

    SvaraRadera