fredag 25 september 2009

Tillbaka

på fastlandet igen. Så himla mysigt det var att fara runt och kolla på allt fint. Allt flöt kanon, inga köer, lätt att få parkering och massa trevliga människor. Nu blev det i och för sig inget "nattsudd" för oss. William tröttnade ur så vi fick ge oss efter tre timmar och fara hemöver igen, men som sagt det var himla mysigt. Mathilda fick massa inspiration och fotade flera konstnärers verk för att ha och njuta av i framtiden. Hon har en himla blick för konst i alla dess former, men måleri framförallt. Det är bara så imponerande med tanke på hennes ögon, då jag inte "ser" hälften av vad hon kan se i en bild. Mammas lilla Monet, Picasso, Lindström, ja bara att välja ur de stora grabbarnas skara, duktig är hon i alla fall. Också fick vi ju med oss lite saker hem såklart.


Som lite pumpor, vilket är ett måste när man varit på skördefest. Nu har jag en form av defekt, vilket gör att jag har svårt att välja. Kunde inte det i dag (heller), så jag hade med mig 12 st pumpor hem. Ja, dom är i och för sig små, men i alla fall......





Och en rolig liten gubbe gjord av gammal spik.







Och ytterligare en pumpa, modell rolig. Tycker den liknar en kalebass.

Och som lök på laxen 8 bakpotatisar!!!, yes nu är halva middagen klar till i morgon.

Åsså var jag "tvungen" att göra nåt av kvällens inköp, kunde inte hia mig till i morgon, ganska ok tycker jag själv.

Dagens bild: Svansjön, modell pumpa. Snyggt va!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar