söndag 6 september 2009

Utflykt

Söndagar brukar det gärna bli en liten utflykt. Så blev det även idag. Micke for tidigt i morse ut på Öland för att cykla sin 6-mils runda. Mathilda,William och jag tog oss en skön glidarmorgon innan vi for ut på ön och hämtade upp Micke för vidare färd ut på östra delen av ön. Är så mysigt att vara där, hunden kan springa och lattja i sanden, ja vi med för den delen. Luften är klar och vattnet är en lisa för själen att sitta och blicka ut över. Fika gör man ju också såklart, om man har med sig.


Hade packat lunch/fika korgen hemma med diverse godsaker som vi skulle ha under dan. Så var det dags då, magarna började kurra och vi såg alla fram emot att få något i sig. Jaha, öppnade korgen men vad nu då, nej, har glömt maten hemma. Shit, ja där satt vi hungriga och paffa. Jag var mest arg och frustrerad, hur kunde jag glömma det viktigaste på en utflykt!!! Vi fick dricka vårt kaffe och saft med några kanelbullar till, för det var det som bjöds.


For sen hem via Färjestaden där vi stannade och köpte oss varsin glass att trösta oss med. Det var den utflykten det.


Dagens bästa: Utflykten, trots min matmiss, är så himla skönt på stranden. En bra söndag, fulltankad med energi inför veckan.



1 kommentar:

  1. HEJ kära kusin!
    Vad roligt att du har letat dig ut i cyberrymden;)Hoppas det är bra med er-verkar så!!Här rullar det på sin gilla gång.Imorgon far jag till Stockholm för att para min perroprinsessa med en snygg -08 kille!!
    Stor kram till hela eran flock.
    Kul att du länkar till oss...
    /Nanna

    SvaraRadera