lördag 5 september 2009

Så himla trökigt

som man säger hemmavid. Skulle i förmiddags dra på mig ett spritt par nya tights och vanudå, ett jävla hål i dom. Ok, på med gamla paltor och in på stan för att reklamera. Fick pengarna tillbaka, allt frid och fröjd. Ja, nu passar jag på att köpa ett par trummpinnar till William nu när jag ändå är på stan. Traskar ner till musikaffären, men vad möter mig. Jo en stängd och låst affär. Kom 7 minuter för sent, dom stängde halv 2, och vad är det för jäkla affärstider då!!!? Man stänger väl på hel timme eller! Tjurig var jag när vi for hem.
Får göra nåt jag blir glad av, så jag kokade in lite plommon till söndagsefterrätt, här är receptet.

3,5 dl Rödvin
1 vaniljstång
1 liten kanelstång
2 dl brun farin
1 kg plommon

Häll vinet i kastrull, halvera och skrapa ur vaniljstången ,lägg vaniljfrön + stång i vinet. Tilsätt farin och kanel, koka upp och låt sjuda 10 minuter.
Skålla plommonen, dra av skalen och lägg dem i rödvinslagen och låt sjude nån minut. Dra kastrullen av värmen och låt svalna lite.
Frys om inte allt äts på en gång, annars smakar grädde eller vaniljglass gott till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar