måndag 21 september 2009

En pysslig liten dag

Lite av varje har denna dag haft i sitt sköte. Har gjort lite kursuppgifter, lite hushållsbestyr,lite läxhjälp,lite gräsklippning, lite presentinköp och en lite längre promenad. Mathilda hade studiedag i dag så vi tog oss en gemensam hundtur. For ut till Svinö, där vi traskade runt i det fina vädret. Är inte där så ofta nu för tiden så det var himla mysigt.

Längtar faktiskt litegrann tillbaka till stan när man är i dom krokarna. Gick där titt som tätt när vi bodde på Ängö och jag blir alltid lite nostalgisk och längtar tillbaka när vi är däromkring. Å ena sidan vill jag tillbaka å andra sidan kan jag inte lämna min trädgård, hm, tufft läge!!!

Brukar tänka att det får bli en flytt tillbaka när barnen är stora. Ja nu är vi snart där, men nu är det hunden......

Nåväl, det är trivsamt nästan var som helst i vår lilla fina stad. Trivs i den historiska och vackra miljön här. Också finns vattnet på ena sidan, skogen på den andra, kan inte vara utan någondera. Den enda nackdelen är att det är så långt till alla nära och kära. Kan väl säga att man "bott in sig" nu efter nästan 20 år här.

Ska nu ge mig av och ta hem William som är och scoutar och sen gör vi kväller på grönalund.



Dagens bästa: Att Micke äntligen kom fram och det med det återfunna bagaget efter diverse strul och förseningar på resan över"pölen". Nu älskling kan du byta fillingar.

En vacker vy över vår lilla stad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar