fredag 18 september 2009

Årets skörd

Ja, inte blev den stor. Men tomaterna var delikata, nu har jag i och för sig några gröningar kvar som skall mogna vad det lider. Men men, ja kul är det inte när allt blir så fel i växthuset ( numera går det under namnet bårhuset hos mig, bara döingar där ju). Nåväl, ska försöka övervintra några växter där i alla fall, sen tänkte jag inreda med massa ljus och försöka få till en mys och konteplationsvrå,(shit långt ord alltså). Sen får jag se vad som händer till våren, antingen ny plats annars en rejäl gallring och då snackar jag fälla träd. Finns att klura på alltså.

Har även fått fixat lite i trädgården idag, började plocka bort lite av allt det vissna, konkat undan ute möbler, rensa krukor osv osv, samt samla fröer till nästa års sådd. Tiden går bara så himla fort när man är ute och jobbar i trädgården, känns som man inte har hunnit eller gjort någonting fast man har jobbat flera timmar. Mycket konstigt.
Texas och jag tog oss en promenad på Stensö och det var bara så skönt,solen sken och ingen vind att tala om. Sen for vi ut till Mathildas skola där det finns en bageriutbildning och gissa va mycket gott det finns, köpte lite negerbollar och vaniljhjärtan, ett stenugnsbakat bröd, 4 frallor + en baguette. Och det gott folk, ja det är inte klokt, kostade 85 riksdaler, fatta va billigt och dessutom väldans gott. Rekommenderas.


Dagens Grabbar: Kommentar överflödig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar