onsdag 30 september 2009

Mitt i veckan

Nu är det nära veckan snart slut och helgen här. Och det en någorlunda vanlig sådan efter några stycken där vi varit allena. Nu hoppas jag helgen bjuder på väder så att det går att vara ute mycket. Höststäda det sista i trädgården och förbereda den inför vintern, ta reda på en del av äpplena samt umgås och "cirkulera". Det är det som jag har som ambition att göra och det är ju bara roliga saker så det ska nog gå fint, får delegera de mindre roliga sysslorna till resten av familjen så får vi alla lite av allt.
Är lite trött och seg efter en dag av PBL, lite halvflummigt tycker jag nog. Nu väntar laddning inför morgondagen då det är dags för affärsekonomi igen, vilket är duktigt tråkigt. Allt sånt där mindre roligt gör mig lite snurrig, ja faktiskt så snurrig att jag tog fel på dag idag. Missade ett möte som jag trodde var i morgon (sånt händer), for sen in på "oktoberfest/shopping" på ett köpcentra här i stan och skulle göra ett klipp. Men vad nu då!!!! Tomt. Stängt. Ja, tjena det är sista september idag. O.k.t.o.b.e.r fest, kanske nån ledtråd. Ja är alltså i morgon 1/10, ridå, blondinvarning hos tanten alltså.

Dagens stopp: På väg in till vår "fest" stannade polisen oss för nykterhet/körkortsskontroll. Men då jag hade en stor, närmast gigantisk (amerikansk) karamell i munnen var det lite knöligt att blåsa. Kortet jag visade var det rätta den här gången och inte Ronald Mc Donald kortet som jag visade vid ett tidigare tillfälle. Varför blir det så flamsigt och tramsigt vid vissa situationer undrar jag. Ungefär som när man ska ta nattvarden, fnisset ligger hela tiden på lur, märkligt. Nu avlöpte stoppet väl då jag var både nykter och hade giltigt kort, så vi kunde glada fara iväg mot nya äventyr.

1 kommentar:

  1. hade karamellen ett glatt ansikte på framsidan? ÄT DEN INTE!!!

    SvaraRadera