måndag 28 september 2009

Nej det är inget monster

Det är bara jag som var en dålig fotograf. Texas är annars en snygg brunögd kille i sina bästa år. Men så här pestig kände han sig i dag när vi kom hem blöta och ruggiga efter vår promenad. Regnet formligen öste ner och det kom såklart när vi hade halva turen kvar, men det var bara att bita ihop och traska vidare. Kan meddela att det är tur att undertecknad inte fastnade på nån bild, för det vill jag lova hade inte varit nån rolig syn.


Och måndag är det också och Micke for till Gbg i morse, så nu är allt som vanligt igen!!!! Rackarns vad veckosluten går fort, hinner knappt göra någonting. Är lite av en tidsoptimist och tror att jag ska hinna göra allt på två futtiga dagar, men det är nog snart dags att inse att man inte kan hinna allt. Blir så stressad av mig själv och alla saker jag har föresatt mig att göra så att jag nästan glömmer njuta av tillvaron. Undantaget var i lördags då vi bara var och "cirkulerade" som min gamle mentor och jobbarkompis German säger. Man borde nog alltså "cirkulera" lite mer, bra för välbefinnandet.


Och by the way så är bokföring jättetråkigt tycker jag, det är rena grekiskan för mig det där med kontoslag, bokslut,debet och kredit. Fy bubblan. Det är då bra mycket roligare med en rejäl rundvask.


Dagens visdomsord: Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet.

Cicero, romersk statsman och filosof


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar