tisdag 29 september 2009

En bortglömd

paprikaplanta har jag på altan. Men den ser ut att klara sig fint trots att det var ruggigt kallt i morse. Blir kanske t.o.m. godare om den får bli lite frostnupen, ska ta in och testa den endera dan. Hur som helst tycker jag den är enastående vacker att beskåda.

Dagen har varit lite halvstressig, morgnarna går i ett rasande tempo. Fattar inte varför jag inte hinner det jag ska, har ju egentligen tiden, men den bara flyger iväg. Som läsa tidningen tex, nu blir det bara rubriker och kolla in bilder,ja ja. Har haft som ambition att ha med mig lunch till kursen, men icke inte en matbit har följt med mig utanför dörren på den här månaden. Om man nu inte räknar det bortglömda äpplet som låg i min väska!!! Så framåt 12 är jag vrålhungrig och har lufsat ut och köpt mig en macka eller en enkel take away sallad. Dom är ju inte direkt busbilliga, en macka runt 45 spänn och sallad ca 60, men ok, är man hungrig så är man. Så idag när jag återigen glömde medhavd mat (hade faktiskt förberett en sallad men den stod kvar hemma), så gick jag ut och tänkte "Äh va fan nu är jag trött på mackor, går och käkar en riktig lunch". Så vi var några som traskade ner till biblans fik där dom har lunchservering. Väl framme och inne är det ju en stor och föralldel trevlig salladsbuffe med såväl grönt som animaliska produkter framdukat. Köar mig fram och beställer -"en buffé tack", 75 kronor tack svarar flickan bakom disken. Va, ja jag vet det var längesedan jag lunchade ute och jag vet också att priserna har gått upp. Men hallå, 75 spänn för en lunch, och inget kaffe ingick . Fick ju förvisso ett glas kallt kommunalt kranvatten till, men ändå. Nä, i morgon är det jag som tar med mat, basta. Får väl starta en aktionsgrupp mot hutlösa lunchpriser, nån som vill va med!?

Dagens rekriation: Eftermiddagspromenaden med Texas, så skönt efter en innesittardag. Blåsa ur huvet i blåsten och andas, me like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar