torsdag 10 september 2009

Svisch

så försvann den dagen. Startade med ett ryck i morse, hann inte ens kolla bilderna i tidningen än mindre dricka upp kaffet. Skjutsa barnen till respektive skola, William här ute Mathilda inne på stan. Lite bråttom var det också eftersom M och hennes klass skulle med en buss för att fara 4 mil söder om stan till en konstnär där dom skulle skapa konst hela dagen och tidiga kvällen. Tillbaka hem, städsla mig själv på 19 min blankt. Tillbaka in på stan och min kurs. Och vad var det i dag då affärsekonomi, not my cup of tea. Men men, det är bara att pina sig igenom eländet. Hem vid fyra, gå med hunden en timme (åh så skönt),hem och laga mat,disk och plock inför morgondagen. Tog mig sen en paus och tänkte börja pilla lite med mina blommor. Men det fick stanna vid en tanke, telefonen ringde och det var Mathilda i andra ändan av luren som behövde skjuts. Men skulle du inte ta bussen hem undrade jag.
"Jo, men den har gått sönder så vi står här efter vägen och väntar på en ny buss".
Ok, hygglomorsan stoppar in lillebror och hund och far iväg.

Har nu min lilla klan hemma och 50% ligger i sängen. Förklarar dagen avslutad, ska nu bara kolla posten, sen får det bli ryggläge för mig också.

Dagens rätt: Korv och potatismos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar