torsdag 3 september 2009

Med buller å bång

Kom så höstkänslorna över mig. Det har regnat i princip hela dagen, och jag snackar riktigt rejält regn. Dyngsur inpå bara skinnet, ja inte var jag så förutseende att jag hade paraply med idag. Är ägare till en sisådär 5-6 paraplyer, men används dom. Svar- Nej,glömmer liksom. Temperaturen är inte heller nåt att hurra för, 14 grader brr.
Nu får resten av kvällen gå i mysets tecken,krypa in under en filt,tända ljus, dricka kaffe och glo på tv.

Nu har ju inte min lättja smittat av sig som tur är, för Mathilda passar på at ta sig en löprunda just nu när regnet håller på att avta. Respect. Skulle inte komma på tanken. Där är sonen mer lik mig, han gillar det stilla livet och tar inte ut sig i onödan.

Var i eftermiddags och köpte tågbiljett åt Mathilda som skall åka till Växjö i morgon och hälsa på en kompis som pluggar där. Micke han blir kvar i Göteborg på kickoff till på lördag, så William,Texas och jag blir ensamma hemma i morgon. Och då, då blir det mys på hög nivå. Film, godis, grisöra, ja hela paketet. Tror till och med vi ska baka pizza och äta framför tv:n, huva.

Dagens låt:" Å regnet det bara öser ner" nä, skojar bara "sommar´n 67 på kalmar lasarett" av och med Gunnar Danielsson, kanonbra/mysig.Man blir glad av den.

Och förresten,Gustafskorv är jättegott. Försökte förklara för några av flickorna på kursen att det går att äta hästkött,vilket är innehållet i ovannämnda korv. Rekommenderas och dessutom är det fettsnålt och har ett ganska högt näringsinnehåll för att vara korv.

http://www.youtube.com/results?search_query=what+are+you+sinking+about&search_type=&aq=1&oq=what+are+you

En klassiker att skratta åt. Nu förstår man vikten av att hänga med på engelskalektionerna!!!!

1 kommentar: