onsdag 23 september 2009

Äppel päppel...

Så var det dags igen, att koka äppelmos av årets äpplen, tyvärr blev skörden inte så stor i år. Men lika så bra det för tiden skulle inte ha räckt till. Och alla som vet hur jag fungerar, vet att jag inte mår bra om något förfars. Måste bara ta tillvara på allt som går. Är en riktig samlare och gillar att fylla upp föråden inför vintern, en sorts ekorre alltså. Nu blev det 2.5 kg mos av dagens kok och ska nog få ihop till några kok till så vi har till nästa år. En och annan kaka/paj blir det också men saft och chutney får jag skippa i år.


Blir snudd på religiös när jag är ute och travar i naturen, det är ju så bedårande vackert nu. Hade som tur var kameran i jackfickan på dagens tur så jag kunde dokumentera lite av allt det fina.


Snygg och livsfarlig, "vikingasvampen.


Rönnbär är inte bara vackert, man kan göra gott vin av dom också.

Får Beskow vibbar när jag ser ekollon.









Nej inte den där långa tråkiga
vägen igen tyckte Texas när vi
var på väg hem.


Och väl hemma efter vår tur mötte oss "grannarna".



Dagens Skål: Höjer vi för läckerbiten Bruce Springsteen som fyller 60 år idag, kan man inte tro va!!! Men i brist på ädla drycker så får jag ta mig en "gröning", funkar fint det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar