lördag 5 september 2009

Visst är det mysigt

Lördag kväll, familjen samlad över middagen det gillar jag. Sitta och snickesnacka om vad som helst, i min värld är det mycket viktigt. Försöker alltid att göra något extra gott så vi sitter lite längre och njuter. Inte äta bara för att bli mätt. Kanske lite mer viktigt hemma hos oss då Micke bor i Göteborg i veckorna och helgmiddagarna blir lite mer betydelsefulle för oss då. Extragott i kväll var en nötfilé med tomat & balsamicosky,stekta trattisar,gröna bönor och potatisgratäng samt ett himla gott zinfandel vin "Ravenswood", rekommenderas varmt.
Nu blir det en god kopp sen "svimning". Micke han ska cykla ölandsrundan i morgon så han får väl nocka av aningen tidigare än oss andra för att ladda, så ev nattsudd får jag stå för själv.

Dagens nostalgi: Fick en gammal låt i huvudet idag, "Kollaboratören" som finns på skivan "Ensamma Sussie" av Mörbyligan. Fick den av mina kompisar när jag fyllde 14 och det är längesedan. Hur som helst så bara poppade låten upp i mitt huvud och jag kunde hela texten, fatta, det är ju hur länge sen som helst jag hörde den. Varför!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar