tisdag 8 september 2009

Helt susig

i huvudet var jag när jag kom hem idag. Blir så himla trött av att sitta still och lyssna. Boten var som tur var nära, kopplade upp Texas och tog en timmes promenad, andades och njöt. Solen sken och det var fantastiskt skönt. Stötte på en vacker snok som också passade på att njuta av solen, det är så himla rogivande att vara ute i naturen. Nästan lika bra som djungelolja....


Så kallade plikterna. Lagade middag, diskade, vek och delade ut tvätt, hade sen lite läxförhör. Ska nocka av tidigt i kväll och lägga mig och läsa min tanttidning Amelia som kom idag. Precis lagom just nu. Vågar inte börja på en ny bok då jag lider av "tvångläsningssyndromet" vilket betyder att jag inte kan släppa en bok om den är tillräckligt bra. Det har hänt många gånger att jag läser till både två och tre om natten, vilket straffar sig dagen efter. Ska nog ta i tu med en ny bok till helgen istället. Våndan då blir att välja.....

Jag är inte direkt känd för att kunna detta, men just nu är det ett angenämet problem.Har nämligen flera travar med olästa böcker (tack Peter & Maude).

Annars kan det faktiskt ställa till det lite i livet. T.ex. Ska köpa en tröja, hittar en snygg men den finns i två färger. Vilken ska jag ta då,vet inte, antingen ingen eller så blir det båda. Skitjobbigt alltså. Nu är ju det ett I-landsproblem, men lite småjobbigt i alla fall.


Nä fy bubblan va kaffesugen jag blev, måste nog gå ner och mecka mig en kopp.



Dagens vill ha: Den nya Beatles boxen som släpps i morgon. 13 skivor, nymixat ljud. Ska vara helt outstanding enligt hörsägen. Men tyvärr är priset därefter 2700 riksdaler. Synd man inte fyller jämt snart. Kan kanske önska sig i förskott,eller!!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar