fredag 4 september 2009

Finally friday




Ja, så kom vi äntligen fram hit. Fredag, bara namnet klingar ljuvligt, fred, fri, ja kopplingar kan man göra många.


Dagen har varit himla produktiv, när klockan slog nio i morse hade jag hunnit med att vaska ner två badrum och hänga en tvätt, den andra maskinen var på g. Kunde dessutom torka ute då vädret var på min sida, blåste kuling, så det var perfekt. Tog sen en 5-kilometare med Texas, rullade lite med min mag & gäddhängsmördare och tänkte tanken att ta mig en stund på spikmattan. Ångrade mig dock då jag bara somnar och blir så himla seg, nackdelen med min gamla matta är att det är den gamla modellen som man liksom får pussla ihop och då försvinner lite av smidigheten med att använda den. Har förvisso haft den snart 2 år så jag kanske skulle satsa på en ny modern, som ju är enkel att ta med sig också. Åkte sen in på stan och tog kontakt med en kanontrevlig tjej på systemet som ska svara på en intervjuv jag håller på med om service, känns ok att ha kommit igång.
Körde Mathilda till tåget vid 5, och sen var det dags för William att gå på trumlektion. Så vår pizzamiddag blir lite sen, men vad gör väl det. Det är ju sovis i morgon.
Degen står på jäsning och allt är förberett att lägga på. Bara det kommer på och in i ugnen går det undan. Sen kan vi dra igång myset, duka brickan och gå till Tv:n för att se på film. William får välja film ikväll och han har valt "The haunted mansion", lite spökig.


Ringde Laila i dag och meddelade henne att vi inte kan ta nån valp. Och det var med stor sorg i hjärtat jag gjorde det. Hade så gärna velat ha Texas son, han heter förresten Fred Astaire (syrrorna heter Liza Minelli och Ginger Rogers), men nu är det som det är och det funkar inte just nu tyvärr. Men en avkomma ska jag ha, det bara är så, basta.





Dagens boktips: Allt av Peter Robinson vars huvudperson Kommisarie Alan Banks är en mycket sympatisk människa (ja, Annie Cabbot är också bra), känns som jag känner karln ju. Läs.





1 kommentar:

  1. HEJHOPPVÅRLILLASOCKERTOPP!!

    Vi hittade på dej idag när vi var på STÄDKVÄLL på Frihems,GUU va trevligt hoppas allt e finfint o så. Det svider i ögera av allt rengöringsmedel så HA det bra tills vi höres igen Kram från oss alla Syrran o Kusinerna från landet..PUSS

    SvaraRadera