torsdag 17 juni 2010

17 166

Steg har det blivit hittills idag. Känner att jag nu, under rådande omständigheter måste hålla lite bättre koll på mina aktiviteter. Inkomster och utgifter, ja ni hajjar. Och cirka 1716 gånger har jag i dag tänkt på min forne lover, Prince.
Helt sjukt vad konstigt att det ska va så. Eller också är det helt fullt naturligt, vad vet jag, är inget proffs på området. Men kan i alla fall snart lägga ytterligare en dag till handlingarna som rökfri. Vet också att det blir bättre och bättre dag för dag, som den gamla slagdängan sa, men det är ju så. Tar ett litet steg i sänder och är nöjd och glad för varje dag och motgång jag fixar. Har varit en kanonskön dag, en "nästan semesterdag" så här en dag före sommarlovet för barnen och en vecka före semestern för maken. Passar på att njuta och acklimatisera mig inför stundande sommarledighet, för jag tänker också ta också semester.
Nu, slut för i dag tack för i dag. Ha det gott och take care. Kramisar.


Dagens Svensk: Carl-Henric Svanberg, jamen vad säger karln!!? Shit också, tur man inte är ute på resa och behöver förklara sig som svensk. "Small people", ja vad tänkte han. Är mest förvånad att man kan ha en man i den positionen med så pass dåliga språkkunskaper. Man ska faktiskt behärska språket när man sitter på chefsposition i ett multinationellt företag tycker jag. Är kanske inte för inte som kålroten kallas för Swede. Just i detta fallet så kändes och känns det lite "bonnigt" precis som en kålrot, så det är väl som det ska va då kanske, med tanke på bonnasnacket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar