torsdag 10 juni 2010

Festival

Inte så vidare sugen för tillfället. Men har tidigare lekt med tanken att det skulle vara kul att gå på en riktig festival igen. Att dom tankarna kom flygande just i dag beror på att Sweden Rock drog i gång i dag och det var ett reportage om det på radion som jag råkade höra. I samma reportage rapporterades det samtidigt om vädret, spöregn. Stackare tänkte jag då och blev inte längre sugen på att gå på festival.


Är väl inte nåt festivalproffs direkt, men några stycken har det blivit. Roskilde var kallt och blött. Vi for dessutom dit utan tält eller sovsäckar, men med en rulle 120 liters sopsäckar. Ja, fatta vad nytta vi hade av dom, för eftersom det var festival så var det regn. Vi snackar 80-tal nu och med det vill jag ha sagt att man var lite kaxigare och bekymmersfri, allt löste sig ändå. Minns hur vi fick slut på pengar och fick samla tomglas för att panta och kunna köpa lite att äta.

Ja, det var då det, nu skulle jag inte komma på tanken. Skulle förmodligen ha en termos kaffe med mig och ett sittunderlag och då kan man lika gärna vara hemma. Vilket jag kommer att vara också. Men man ska aldrig säga aldrig, rätt var det är kanske jag får ett flyg och åker på festival igen. Är många bra artister på Peace and Love och Emmaboda och Hultsfred och ............




Dagens Packning: När man ska på festival är den oftast minimal, hade själv alltid pyttelite att hasa på. Priset tog dock dom två grabbarna som stod på järnvägsstationen och skulle fara på festival. "Bagaget" bestod av en varsin låda öl, ett helrör vodka och nedstoppad i jeansjacksfickan en tub mjukost. - Man kan ju bli hungrig.



Ja, det kan man. Hoppas dom hade skoj och att det inte regnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar