onsdag 16 juni 2010

Det finns hopp

Wow, känns kanonbra i dag. Tänk vad alla snälla ord och pushar framåt hjälper i såna här situationer. Är helt övertygad att jag kommer att fixa min separation med Mr Prince för nu känner jag att jag har tagit befälet och så ska det förbli.
Visst är det såklart lite (ganska mycket faktiskt) jobbigt fortfarande, men det är bara att försöka skingra tankarna och hitta på nåt annat när sugert kommer. Tänker på vilken strålande hy, filmstjärneleende och finare hår jag kommer att få. Och inte att förglömma alla slantar som jag kommer att spara. Men den största vinsten är nog hälsan, att minska risken för allvarligare sjukdomar. Det är det som är det viktiga.

Viktuppgång, ja det blir det nog. Men so what, världsliga ting också är det ju så himla populärt med tunika, så det är ett litet problem.

Eller också får jag följa rådet jag läste om hur man skulle minimera röksuget. "Undvik situationer där du vanligen brukade röka".

Ok, det innebär för mig att jag får hoppa över frukost och middag, för det var vid dom ätsituationerna jag var mest sugen. Så alltså, hoppa över maten och det uppstår en automatisk viktnedgång också. Nej, kanske inte så bra.

Nu ska jag avsluta denna, faktiskt riktigt bra dag, med att gå på Riddarafton på Williams skola. Det blir teater, sång, lek och utställningar, som en liten avslutningsfest på terminen. Sen är det bara en skoldag kvar innan avslutningen på fredag. Oj vad dom längtar och det förstår jag, nu är dom värda ett riktigt långt och skönt sommarlov mina gullungar.

Ha en underbar kväll, ut och njut av sommaren och var snäll mot dig själv. Kram.


Dagens Ord: Var ett tag sen, men i dag andades tillvaron harmoni. Tänker hålla kvar den känslan, för jag gillar det tillståndet.

1 kommentar: