lördag 19 juni 2010

Så blev det

Som jag anade i morse så blev det en bra dag. Nu är ju dagen långt ifrån slut, men so far kan jag sammanfatta den som helt ok.
Solen har toklyst över oss och allt har varit så lugnt och skönt. Melodikrysset löste jag ju som vanligt i förmiddags. Men i dag var jag extra bra, kaxigt va, och löste det på snabbgenomgången. Fick nämligen telefon och missade nästan hela krysset och då fick jag som sagt ta det på snabbgenomgången på slutet i stället. En variant till framtiden, tänk vad tid jag sparar.For sen i samlad tropp in på stan och handlade nya badkläder samt tog oss varsin glass i solen, walkade hundarna och åkte sen hem .

Nu blir det strax middag, har lagat canneloni som står i ugnen och gräddas. Sen blir det såklart lite bröllopstittning, har haft både radio och tv på och småklollat hela dan. Ska bli kul att titta och lyssna på alla talen under middagen sedan. Kungen är en riktigt rolig och underhållande talare så det ser jag fram emot att höra. Har hört honom live en gång på en bjudning vi var på och det var då jag riktigt förstod hur spirituell och rolig han kan vara. En kunglig helkväll alltså och det skäms jag inte ett dugg för att säga. Har ju blivit lite "inne" och trendigt att säga att man inte gillar de kungliga, men ändå tittar man och har åsikter om allt. Hå hå ja ja. Men här på grönalund så är vi om inte rojalister så i alla fall stolta och glada svenskar som tycker man ska hylla kärleken.


Dagens Svensk II: Till skillnad från häromdagen så skulle jag vara himla stolt i dag om jag i dag skulle befunnit mig utomlands. Jamen, bara kolla. Vilken snygg kronprinsessa vi har, ja, hennes prins är också good looking. Blev allt lite våt i ögat i dag när dom sa ja till varandra. Himmel vad det är vackert med bröllop. Tror vi ska göra om det.......,eller vad säger du honey!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar