tisdag 15 juni 2010

The bitch is back

Ja tjena. Som den kräfta jag är så drog jag mig tillbaka i mitt skal en stund. Drog ur kontakten med all media och ägnade mig åt kontemplation på hög nivå. Ibland kan det vara riktigt behagligt att göra så ska jag säga dig. Prova.

Nu var det inte bara för att klura så klart, nä jag håller på att sluta röka och det är ganska jobbigt det erkännes. Vill liksom inte vara med fullt ut och har ingen lust med nåt. Och att sluta just nu, det var inte den bästa tiden jag valde. Hade nog funkat aningen bättre om jag valt en annan tid. Men nu råder man inte över livet, det ska gudarna veta, så det var bara att fullfölja det jag bestämt, sluta. Och att ändra datum, nä det finns inte på kartan. Är en envis och tjurig jäkel, har mina principer och en av dom är, bryt aldrig ett löfte, och nu hade jag lovat.....
Den här veckan har inte varit rolig för min familj, har varit en riktig surkärring, grinig och tvär. Nu vet dom varför så jag hoppas och tror att dom fixar att stå ut med mig en stund till. Många kramar och en stor eloge ska dom ha min underbara fina familj.

Blir bättre dag för dag, ska väl gå över det här med. Tar en dag i sänder och är glad för varje litet framsteg och som jag nämnt, tjurskallen i mig regerar, vägrar låta Mr Prince bestämma över mig. Jag är boss över mitt liv.
Nu tar jag tillvara på små guldkorn varje dag. Tror man behöver något positivt var dag, vare sig det är en upplevelse eller en producerad "grej". For in på stan och kollade in vårt fina näsduksträd som står i blom, var nära att missa det i år igen. Men hann få se det i all sin prakt innan blomningen är över för i år. Fy bubblan vad fint det är alltså, helt fantastiskt. Känns så mysigt att stå rakt under det och kolla upp i alla "näsdukar" som hänger ner så gracilt. Om jag inte har helt fel för mig så finns trädet bara på tre ställen i Sverige och ett av de är alltså här. Ett sånt träd skulle var fint här hemma, det fjärde stället!!!..
Inte nog med det. Unnade mig dessutom att slinka in på en salong och fick mina ögonbryn noppade. Lite flärd i vardan, det måste man få ibland.

Ha det bra nu kära allehopa. Over and out för nu.


Dagens Puls: Var och lämnade blod i dag och där tar dom nästan alltid trycket på mig eftersom jag är lågtryckare och dom vill hålla lite koll på det. Trycket var som vanligt lågt 96/55 och sedan tog dom oxå pulsen (vilket dom inte brukar) och den låg på 56. Det är ju kanonbra, blev riktigt nöjd & glad. Har puls som värsta idrottaren, jag som bara tittar på när andra idrottar... Eller hur Micke!? Oj, oj, oj tänk om jag börjar sporta då, watch out Gunde................

4 kommentarer:

  1. Du min tappra hustru! Respect! 56 slag/min = STARKT hjärta, dessutom stort. Love You

    SvaraRadera
  2. Kära syster,har redan vant mej vid att läsa din blogg nästan varje dag.Så inga fler uppehåll nu.. det kändes som man var övergiven! Kram till alla och lycka till med rökningen.(snart kommer jag ner med mina giftpinnar så stålsätt dig...)

    SvaraRadera
  3. Har saknat dig, har också vant mig att läsa din blogg. Du är stark så du klarar det här med rökningen!!!
    Trädet har jag aldrig sett förut! Vad häftigt!! Heter det näsduksträd?

    Kramar fr Eva

    SvaraRadera
  4. Tack snälla, klart det kommer att gå bra. Har bestämt det ju. Ja, näsduksträd är namnet och härstammar visst från Kina.

    Kram kram

    SvaraRadera